jongeren zijn op zoek naar evenwicht binnen en buiten zichzelf. 

De middelbare graad is een ontmoetingsplaats of zelfs een vrijstaat, waar we op verkenningstocht gaan naar de méér obscure uithoeken van onze verbeelding. We experimenteren, staan eens op het verkeerde been, prettig gestoord of gewoon bloedernstig. Soms hebben we een onderzoekende houding of vinden we lijnen die niet bestaan. We stappen naar buiten met de camera en treffen volmaakte schoonheid aan in een vuilnisbak of we tekenen binnen het atelier en botsen op een aanknopingspunt waar jongerencultuur naadloos verdwijnt in de talloze zijsporen van de kunstgeschiedenis. Verrassen, ontroeren, genieten, boren, zagen, uitdagen, laten gaan of jezelf terugvinden in een caleidoscoop van mogelijkheden.  Onbezonnenheid en jeugdig idealisme transformeert onvolmaaktheden, obstakels, vergissingen en misverstanden tot verrassende resultaten. We geven continu een draai aan onze manier van kijken en geven ons over aan afwisselende indrukken en eigenaardigheden. We vinden iets scheef dat ons aantrekt, dat aan iets doet denken, dat bevalt... Het atelier is tevens een raakgebeuren tussen de eigen verbeelding en de realiteit. Deze vrijheid van het rondwaren in de eigen dromen en gedachten is hoe dan ook altijd een beetje thuiskomen. Iedereen voelt er zich op zijn gemak, hoe verschillend we ook mogen zijn. Het atelier wordt op deze manier een universum waarin we onze eigen identiteit verder ontwikkelen. 

 

  • 4 uur per week